“Tècniques de distància emocional”

Tot preparat per començar el taller de 24 hores sobre “Tècniques de distància emocional” per empleats de l’Ajuntament de l’Hospitalet de Llobregat, a l’auditori CEMFO de la ciutat. (31.10.2019)

Es una formació que els farà prendre consciència de les seves necessitats, de quins aspectes de la seva vida haurien de millorar, aprendran tècniques d’escolta activa i de comunicació assertiva; tocarem temes com l’empatia, l’actitud, la gestió de les emocions, com formular bé els objectius, tècniques de relaxació, meditació, apoderament… Farem un camí cap a tenir una connexió amb els nostres recursos i capacitats, i a una millor relació amb un mateix i amb l’entorn…

 

 

 

Taller sobre l’Assertivitat per empleats de la Diputació de Barcelona (juny 2019)

Què es l’assertivitat?

  • És una habilitat social que consisteix en manifestar de manera clara, franca i respectuosa les pròpies opinions, emocions i creences, a defensar els nostres drets, a acceptar els pensaments i les crítiques dels altres i no sentir-se’n culpables.

Estils comunicatius:

  • ASSERTIU: estar bé amb un mateix, no estrès, no ansietat, respecte cap a un mateix i pels demés
  • AGRESSIU: No respecte cap al demés, volen dominar, ambició, a curt termini poden obtenir poder, satisfacció…però desprès poden sorgir sentiments de culpa, els demés els eviten, poden trobar-se amb una enèrgica reacció verbal i/o física.
  • PASSIU: baixa autoestima, no respecte les seves pròpies necessitats, evitar conflictes costi el que costi, pot tornar-se hostil, irritable, frustrada… I probable que acabi esclatant.

 

 

 

 

 

Formació de l’Escolta Activa per empleats de la Diputació de Barcelona (setembre 2019)

Taller on es practica l’empatia, l’escoltar més enllà de la primera impressió,  veure  les necessitats dels demés…connectar amb els altres.

Tècniques de l’Escolta Activa:

  • Mostrar interès
  • Parafrasejar
  • Resumir
  • Aclarir
  • Fer el mirall
  • Posar-se en el lloc de l’altre

 

La segona part del taller és la Comunicació no Violenta (Mr. Marshall Rosenberg), on aprenem com ha de ser una comunicació sana:

Està basada en:

  • NO CRÍTICA
  • NO CULPA
  • NO JUDICIS
  • NO EXIGÈNCIES

Una formació molt  útil per fer  la nostra vida més tranquil·la i agradable.

 

 

 

 

 

Taller sobre talent i professió a l’Institut Laia l’arquera de Mataró

 

 

Es un taller basat en les intel·ligències múltiples segons Howard Gardner

Totes són igualment importants i es combinen de forma única en cada ésser humà.

Totes les persones les tenim totes en diferents graus de desenvolupament

  • Lingüística (capacitat per comunicar-se)
  • Logíco-matemàtica (comprendre i relacionar símbols)
  • Espacial (orientació, dibuixar, fer planells…)
  • Corporal (Deportistes, ballarins, manetes, precisió …)
  • Música (habilitats musicals)
  • Naturalista (habilitat amb plantes i animals)
  • Intrapersonal (emocional, autoconeixement, motivació…)
  • Interpersonal (social, empatia, treball en equip…)

Aquest taller facilita als joves connectar amb els seus talents naturals i que els hi serveixi d’orientació a l’hora de triar els estudis superiors.

 

ELEGEIX UN TREBALL QUE T’AGRADI I NO HAURÀS DE TREBALLAR NI UN DIA DE LA TEVA VIDA

  (Confucio

 

 

 

 

 

 

 

Amb els joves de l’Akademia de Mataró, promoció del 2018

taller assertivitat crisserracoaching apoyoemocionalparaadolescentes

 

Un plaer haver fet el taller de l’assertivitat amb ells, participatius, atents i divertits.

Què es l’assertivitat?

  • És una habilitat social que consisteix en manifestar de manera clara, franca i respectuosa les pròpies opinions, emocions i creences, a defensar els nostres drets, a acceptar els pensaments i les crítiques dels altres i no sentir-se’n culpables.
  • És saber dir NO quan volem dir NO, de manera respectuosa.
  • És saber discernir el significat de ser bona persona, ser bona persona es sempre dir que si als demés, encara que tu no ho vulguis?, aleshores estant sent … mala persona amb tu mateix/a…
  • L’assertivitat va de la mà amb autoestima, qui sap ser assertiu millora la relació amb si mateix/a i amb el seu entorn.

LA TÉCNICA METAMÓRFICA

 

 

La Técnica Metamórfica consiste en unas caricias físicas y energéticas que se realizan en pies, manos y cabeza, todas ellas son zonas reflejas del resto de nuestro cuerpo.

 

Los efectos más notables de la técnica metamórfica que se observan en los pacientes es la sensación de bienestar y serenidad, recuperan la alegría y el entusiasmo y adquieren mayor capacidad de reaccionar frente a las circunstancias adversas. Se consigue con está técnica liberar bloqueos emocionales muy profundos.

 

Está indicado para personas que sufren estrés, ansiedad, depresión o falta de autoestima. Indicado también en niños hiperactivos o con problemas escolares.

 

No existe ningún tipo de efecto secundario en la técnica metamórfica y no suele haber ninguna contraindicación, incluso está especialmente recomendado este tipo de masaje para mujeres embarazadas y niños.

 

 

Cristina Serra

Terapeuta Técnica Metamòrfica

635.40.20.37

 

Com s’ha de formular correctament un objectiu ?

ESTRATÈGIA D’OBJETIUS SEGONS LA PNL

La nostra neurologia no entén de lo abstracte i quan més dispers és un pla, més difícil de realitzar és. És per això que per a que un objectiu augmenti les possibilitats de ser realitzable ha d’estar formulat de la manera més concreta possible, de manera que la nostra neurologia ho entengui i es pugui focalitzar en el que exactament volem aconseguir. La PNL diu que per a que la nostra neurologia ho entengui, per tant, ha de seguir els següents punts:

 

POSITIU

La nostra neurologia no processa el “NO”, és per això que l’enunciat de l’objectiu ha d’estar expressat en positiu, en el que SÍ que volem realitzar.

 

CONCRET

Quan més concret sigui millor, d’aquesta manera ens el podrem imaginar, ja que la nostra neurologia no sap per on començar quan generalitzem massa

Metaobjectiu:

L’objectiu ha de ser d’una mida apropiada.  A vegades , tot i estar formulat de forma correcta, un objectiu és massa gran. En aquest cas, s’haurà de dividir en varis objectius més petits i assequibles.

Un problema és un objectiu mal formulat.

 

CONTEXTUALITZAT

És important que posem en context l’objectiu per fer-lo encara més específic. Ubicar-lo en el temps/espai.  Ens pot ajudar respondre les preguntes “AMB QUI?”, “ON?”, “QUAN?”, “DE QUINA MANERA?”.

 

AUTORESPONSABILITZAT

L’objectiu ha de dependre de tu al 100%. Si no és el cas, t’has de centrar llavors en la part de l’objectiu que SÍ que depèn de tu.

 

ECOLÒGIC

Aquest filtre té a veure amb l’entorn i amb mi mateix. En  com afectarà l’objectiu al meu entorn i a la meva vida. Tenir en compte qui o què m’envolta i al que jo estic renunciant per assolir l’objectiu. Per tant seria anticipar-me als possibles impactes que tindrà assolir l’objectiu.